به گزارش مشرق، ارسلان فتحی پور در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت با عدول از وظیفه خود بدنبال تعیین قیمت خودروها است، اظهار داشت: وظیفه این شورا تعیین شیوه قیمت گذاری خودرو است و بر اساس قانون سازمان حمایت باید نسبت به این امر اقدام کند.
فتحی پور ضمن حساس دانستن مقوله قیمت گذاری خودرو بواسطه ارتباط جامعه 3 میلیون نفری کارگری اضافه کرد: متاسفانه شورای رقابت توان درک این موضوع را ندارد که صنعت قطعه سازی و به طبع آن صنعت خودرو تقریبا بدلیل تعلل این شورا با ضرر هنگفت مواجه شده و حتی به مرز تعطیلی رسیده است.
وی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در رکود این صنعت را اقدامات نسجیده برخی از مسئولان در این خصوص دانست و تصریح کرد: باید از این عزیزان پرسید مگر قیمت گذاری یک محصول چقدر طول می کشد ؟آیا قیمت گذاری و ارزیابی و کارشناسی برای قیمت تمام شده یک محصولی مانند خودرو بیشتر از یک هفته بطول می انجامد؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باعث تاسف است که تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو مدت زمان زیادی خودروسازان را با بلاتکلیفی مواجه کرده است و اساساً برنامه ریزی های تولیدی این صنعت را از بین برده و به تبع آن کارگران را متضرر کرده است.
نماینده مردم کلیبر ادامه داد: وضعیت به گونه ای شده است که ناچاریم تحقیق و تفحص از شورای رقابت را در دستور کار قرار دهیم و سریعاً به آن رسیدگی کنیم.
فتحی پور با بیان اینکه کسانی که تعلل می کنند بدنبال زمین زدن این صنعت هستند، افزد: این قابل قبول نخواهد بود عده ای بیایند و کارخانجات کشور را به تعطیلی بکشانند و با رویکرد واردات خودروهای خارجی بدنبال زمین زدن این صنعت ارزشمند باشند.
وی مطرح کرد: وقتی قیمت تمام شده خودروئی 15میلیون تومان باشد آیا می توان آن را پنج میلیون تومان فروخت؟
وی ادامه داد: حتی اگر بخواهیم اینگونه به دفاع از مصرف کننده برآییم باید پرداخت سوبسید به خودروسازان را در دستور کار قرار داد چرا که فشار بر صنعتی که خود با تحریم ها دست و پنجه نرم می کند کار نادرستی است.
فتحی پور مهمترین مشکل قیمت گذاری در شورای رقابت را نبود کارشناسان خبره در این شورا دانست و پرسید: مگر کم کارشناس در کشور وجود دارد؟ آیا نمی توان 5 نفر از این کارشناسان را برگزید و با بررسی مسائل مختلف و مرتبط با این صنعت بدنبال رفع مشکلات این صنعت بود.
فتحی پور ضمن حساس دانستن مقوله قیمت گذاری خودرو بواسطه ارتباط جامعه 3 میلیون نفری کارگری اضافه کرد: متاسفانه شورای رقابت توان درک این موضوع را ندارد که صنعت قطعه سازی و به طبع آن صنعت خودرو تقریبا بدلیل تعلل این شورا با ضرر هنگفت مواجه شده و حتی به مرز تعطیلی رسیده است.
وی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در رکود این صنعت را اقدامات نسجیده برخی از مسئولان در این خصوص دانست و تصریح کرد: باید از این عزیزان پرسید مگر قیمت گذاری یک محصول چقدر طول می کشد ؟آیا قیمت گذاری و ارزیابی و کارشناسی برای قیمت تمام شده یک محصولی مانند خودرو بیشتر از یک هفته بطول می انجامد؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باعث تاسف است که تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو مدت زمان زیادی خودروسازان را با بلاتکلیفی مواجه کرده است و اساساً برنامه ریزی های تولیدی این صنعت را از بین برده و به تبع آن کارگران را متضرر کرده است.
نماینده مردم کلیبر ادامه داد: وضعیت به گونه ای شده است که ناچاریم تحقیق و تفحص از شورای رقابت را در دستور کار قرار دهیم و سریعاً به آن رسیدگی کنیم.
فتحی پور با بیان اینکه کسانی که تعلل می کنند بدنبال زمین زدن این صنعت هستند، افزد: این قابل قبول نخواهد بود عده ای بیایند و کارخانجات کشور را به تعطیلی بکشانند و با رویکرد واردات خودروهای خارجی بدنبال زمین زدن این صنعت ارزشمند باشند.
وی مطرح کرد: وقتی قیمت تمام شده خودروئی 15میلیون تومان باشد آیا می توان آن را پنج میلیون تومان فروخت؟
وی ادامه داد: حتی اگر بخواهیم اینگونه به دفاع از مصرف کننده برآییم باید پرداخت سوبسید به خودروسازان را در دستور کار قرار داد چرا که فشار بر صنعتی که خود با تحریم ها دست و پنجه نرم می کند کار نادرستی است.
فتحی پور مهمترین مشکل قیمت گذاری در شورای رقابت را نبود کارشناسان خبره در این شورا دانست و پرسید: مگر کم کارشناس در کشور وجود دارد؟ آیا نمی توان 5 نفر از این کارشناسان را برگزید و با بررسی مسائل مختلف و مرتبط با این صنعت بدنبال رفع مشکلات این صنعت بود.